luni, 18 aprilie 2011

Macrou cu salata de macris/Mackerel with watercress salad

As fi vrut ca aceasta postare sa apara acum cateva zile, dar cum stiti prea bine, timpul nu prea e prieten cu mine de la o vreme. Sau poate sunt eu cam rea si il cert degeaba.
Pentru sarbatoarea Floriilor pregatisem o reteta in avans dar poate fi preparata si dupa Paste, nici o problema. E foarte simplu de preparat, mai ales ca reteta de salata o stiti de data trecuta. Mi-a placut foarte mult asa ca am repetat-o de Florii.
Vorba multa, saracia omului. Parca asa se zice, nu?
Iaca reteta:

Macrou cu salata de macris

Ingrediente:
  1. patru trunchiuri de macrou congelat (asta am avut eu dar voi puteti pune ce peste aveti, proaspat sau congelat)
  2. doua legaturi macris (untisor, creson si cum s-o mai numi)
  3. o conserva fasole rosie
  4. o legatura ceapa verde
  5. doua linguri cu seminte de susan
  6. 50 ml ulei de masline
  7. sucul de la o lamaie (merge si otet de mere, balsamic sau de vin)
  8. un castravete verde mare
  9. doua rosii mari
  10. doi ardei capia
  11. o salata verde
  12. sare
  13. piper
  14. o lamaie sau o limeta

Reteta de salata nu o mai dau ca o stiti deja, dau doar link-ul
http://bucatar-de-weekend.blogspot.com/2011/04/salata-cu-macris-si-fasole.html
Trunchiurile de macrou se decongeleaza la temperatura camerei (nu in apa caci carnea absoarbe apa si va avea un gust execrabil), se sterg cu un servet si se cresteaza in asa fel incat sa rezulte un fileu mai mare. Cel mai sigur este sa se indeparteze cu un cutit oasele mici pe care se sprijina carnea si sa se lase sira spinarii (are logica ce spun eu aici?). Se unge cu putin ulei (stiu ca e un peste gras, dar pe gratar se lipeste daca nu este uns putin si oricum grasimea se scurge), se stropeste cu suc de lamaie, se presara cu sare, piper si coaja rasa de lamaie (e optional dar mie imi place gustul pe care il capata de la coaja rasa). Se aseaza pe gratarul incins si se frige la foc potrivit  pana ce carnea s-a albit si poate fi patrunsa cu o furculita. Se scoate pe platouri, se aseaza alaturi salata de macris si se serveste imediat, stropind totul cu putin suc de lamaie, eventual si cu putin ulei (la salata ma refer).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu