luni, 18 aprilie 2011

Mustar de casa/ Homemade mustard

De cand am cam renuntat sa consum unele lucruri, am renuntat si la mustar. De ce? Mi se pare ca are un gust cam prea chimic si nu ma incanta deloc acest lucru. Un singur mustar mi-a placut de pe piata, unul bio. Nu stiu cum ii zice la firma...si parca tipul era dijon...nu mai stiu exact. In fine...dar cum preturile sunt cam mari la chestiile bio, am zis ca n-o fi foc daca o sa incerc sa prepar si eu acasa mustarul. Sa vedem ce iese. Ca o sa stric cateva ingrediente, asta e....dar macar imi satisfac curiozitatea si poate...pofta. Asa ca am cumparat eu frumos seminte de mustar (cred ca mergea mai bine cu faina de mustar dar nu am gasit). Aveam in casa ulei de masline, miere si lamai. Asa ca i-am dat "bataie" si m-am apucat de preparatul mustarului care in medie...cred ca mi-a luat vreo 15 minute, cu tot cu macinatul semintelor. Reteta originala e luata de pe net, dar nu mai stiu de unde. Ca o completare, am adaugat de la mine putere mierea si sarea. Nu am facut dupa reteta originala asa ca nu stiu ce gust ar fi avut mustarul.
Iaca:


Mustar de casa

Ingrediente:
  1. 125 g seminte de mustar
  2. 250 ml apa
  3. 3 linguri cu ulei de masline
  4. 3 linguri cu suc de lamaie
  5. un sfert de lingurita cu sare
  6. doua linguri cu miere
 Semintele de mustar se macina cu o rasnita (eu am avut de cafea) pana devin ca o pudra (faina) si se pun intr-un bol. Se toarna apa calduta (eu cred ca am pus-o aproape fierbinte, nu mai tin minte exact...incercati si voi si vedeti ce iese), se adauga sarea, mierea, sucul de lamaie si uleiul de masline si se amesteca totul cu o lingura. Se acopera bolul cu o farfurie si se lasa pana se receste amestecul. Se toarna intr-un borcan de sticla sau intr-o sticla (eu am avut una de plastic maronie, deci nu il atinge lumina prea mult) si se introduce la rece.

In reteta originala zicea ca poate fi consumat in aceeasi zi, lasand cateva ore distanta intre preparare si consum. Eu l-am gustat dupa ce s-a racit, deci dupa circa o ora si era foarte bun. Mustarul meu a iesit un pic cam zgrunturos caci nu am macinat bine semintele, dar imi place foarte mult. E iuteeeee....si destul de gros, mai gros decat cel din comert. Si mult mai sanatos, as zice eu.
Uitam...din ingredientele de mai sus mi-a rezultat o sticla de 500 g de plastic....e cam bobalcata a mea...cred ca a intrat mai mult. Dar cum am luat deja din el de mai multe ori, nu pot sa verific cantitatea exacta.
Tot ce va pot spune este ca nu o sa mai cumpar mustar de acum inainte ci imi fac singurica, ca e mai bun asa. Oricum, pot sa va spun ca l-as manca cu orice...ma rog, nu chiar cu orice. Trebuie sa lasam dulcelui ce-i al dulcelui, nu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu