miercuri, 3 aprilie 2013

Mănâncă doar seminţe, fructe şi legume crude! Povestea unei vindecări incredibile!


O familie din Chişinău are o bucătărie mai deosebită, decât cea ordinară. Atât părinţii Lucia şi Mihai, cât şi copii Călin şi Elena, consumă doar alimente crude, neprocesate. Pe masa lor am găsit numai fructe, legume şi seminţe, toate netratate termic. Deşi această „modă” nu este una nouă în Moldova şi noi am mai auzit de crudivori, familia Gavriliţă impresionează printr-o poveste aparte - cea a unei vindecări divine.  
Am adoptat acest regim din motive de sănătate. Fetiţa noastră, Elena a fost diagnosticată cu o problemă de sănătate în fază terminală. Cei mai competenţi medici din cel mai mare spital pediatric din Austria ne-au spus că nu se mai poate face nimic. Ne-am adresat unui medic nutriţionist, care ne-a spus că mai sunt şanse şi dacă mâncăm crudități, problema este ca şi rezolvată. Am spus că se merită şi am încercat. Rezultatul? Ne-am convins că miracolele se întâmplă şi astăzi.



Medicul ne-a spus să nu luăm o decizie pripită, dar să mergem acasă, să discutăm în familie şi peste o luna să revenim, deja pregătiţi emoţional şi fizic pentru a începe acest regim „vegan fără foc” (n.a. - i se spune "fără foc" pentru că la pregătirea hrănii, nu se foloseşte focul, aşadar, hrana nu e tratată termic). Pentru mine, fiecare clipă avea însemnătate, de aceea am hotărât că eu şi Lenuţa vom fi persoanele, care vom adopta regimul. Mi-am spus: „doresc să încep chiar din acest moment!” Medicul a rămas mirat, când a auzit asta. Totul trebuia cercetat şi făcut cu atenţie şi grijă. Noi, însă, nu prea am avut timp de asta.

La început, totul îmi părea fără gust. Adevărul este că nici nu prea am găsit ingredientele de care aveam nevoie pe piaţa noastră. Mai târziu, am învăţat diferite combinaţii de alimente şi condimente. Am experimentat diferite reţete şi cel mai important, am alcătuit un meniu pentru doua săptămâni, pentru a scăpa de grija „invenţiilor de moment”. Nu am avut ustensilele necesare şi nu ştiam că trebuie să le am. Îmi amintesc şi acum cum am stors prima dată grâul verde. Totul a fost o întreagă epopee: de la faptul că nu ştiam că nu se stoarce firul mai lung de 15 cm, până la ideea că se face cu un storcător special. 
Regimul raw a schimbat aproape totul în viaţa noastră. În primul rand, am devenit cu toţii mai sănătoşi. Eu, de asemenea, mi-am rezolvat o problemă de sănătate, pe care majoritatea o rezolvă prin intermediul bisturiului. Soţul meu, Mihai, la fel. Băiatul nostru, Călin şi-a făcut un corp de atlet şi în continuare are tendinţa să mănânce bucate nepreparate termic. Am devenit cumva mai fericiţi chiar. Avem foarte multe discuţii pe teme ecologice, despre ocrotirea naturii, întărirea voinţei şi a caracterului. Copiii mei au devenit mult mai responsabili. Dupa doi ani de regim sever, am fost lăsaţi de medic să avem un regim mai relaxant, dar copiii ne-au încurajat să păstrăm rezultatele obţinute şi m-am bucurat foarte mult.

Pregătirea mâncării nu ne ia prea mult timp. Este important să ai ustensilele potrivite. Reţetele pe care le folosesc îmi iau de la câteva secunde până la câteva minute şi se serveşte totul proaspăt. Poate că îmi ocupă din timp pregătirea produselor: culesul, spălarea, alegerea, etc.

Astăzi, de exemplu, am avut mâncare combinată pe masă. Copiii însă au ales să mănînce doar salata. Până la urmă, organismul este cel care alege. Deşi toţi patru suntem pe acelaşi regim, fiecare din noi alege să folosească mai mult crud sau mai puţin. Călin şi Elena cer în alimentaţie cât mai mult crud, Mihai însă este pe o poziţie neutră acasă, iar dacă este în vizită sau la o masă de sărbătoare, alege mâncarea pregătită termic. De multe ori, spune în glumă că este nevoit să fie vegan crudivor pentru ca nu are o altă alternativă. Eu aleg mai mult mâncarea nepregătită termic şi uneori mă străduiesc să ţin câteva zile 100% crudivore. În rest, raportul este undeva 80% crud şi 20% preparat termic.

Bucătăria mea este total schimbată. Pe masa de lucru am instalat un germinator, un dehidrator, un storcător de suc din frunze prin presare la rece, un Thermomix (procesor la rece), pompa pentru vacuum şi un feliator electric. Am avut şi moară, dar încercăm uşor-uşor să diminuăm folosirea cerealelor şi nu i-am mai găsit utilitatea. Toate aceste ustensile stau permanent pe masă şi nici când am vizitatori, nu le ascund în dulap, pentru ca să arate bucătăria mai ordonată.

Mama mea nu înţelege nici acum de ce nu le dau copiilor lapte de capră crud? (râde)

Ce a schimbat regimul crudivor în viaţa noastră? Ne face să ne simţim cu cel puţin 20 de ani mai tineri. Copiii mei nu au mai fost bolnavi de patru ani, nu au avut nici măcar răceli sezoniere şi cred că tot efortul este răsplătit cu multă generozitate de către Dumnezeu. Mi-aş dori din toată inima un singur lucru: vreau ca tot mai multă lume să adopte un stil asemanător de viaţă şi sunt convinsă că nu vom avea atâta necaz şi suferinţă în familiile noastre şi în societate, la general.
Foto: din arhiva personală