marți, 24 aprilie 2012

Spaghete cu sos de mazăre şi spanac



Long time we don t see....

E totuşi un blog culinar până la urmă, chiar dacă în ultima perioadă nu prea am mai postat nimic legat de mâncare ci mai mult ştiri sau invitaţii. Aşa că...am hotărât că e cazul să revin la ideea iniţială şi anume reţete şi fotografii cu mâncare.
Aşa cum am postat acum ceva timp, am fost la o întâlnire raw, organizată de Ligia Pop. Mărturisesc că mi-a plăcut foarte mult atmosfera, voiciunea oamenilor şi dorinţa de a fi şi se simţi bine. Şi m-am gândit....eu de ce să nu fac nimic pentru mine? Iată că am făcut. De atunci am luat-o încet dar sigur pe calea raw-veganismului...momentan. Nu pot să consum alimente sau preparate % crude căci am o burtă ca de somalez după ce mânânc numai crud. Aşa că le combin, până voi reuşi (sper eu) să consum numai raw. Dar e bine şi aşa decât deloc, nu?
Astfel că, de astăzi, voi începe să postez, pe cât posibil, ce mâncare îmi prepar în fiecare zi. Sper să nu fie o idee utopică (din lipsa timpului, nu de altceva :)) ). Mâncarea de astăzi, servită cam pe la ora 19.30 esteeeeee.....paste cu sos de mazăre şi spanac. Din păcate pastele sunt din făinoase dar erau fierte mai mult decât al dente, deci cred că e ok...cât de cât, mai ales că, aşa cum am specificat, momentan sunt raw-vegan. Aşadar şi prin urmare....iaca reţeta:

Spaghete cu sos de mazăre şi spanac

Ingrediente: jumătate de cană mazăre boabe congelată, jumătate de cană spanac congelat, o lingură cu ulei de măsline, 3 fire ceapă verde, un fir usturoi verde, o lingură fulgi de drojdie inactivă, sare, piper, un sfert de linguriţă legume pentru supă (legumele simple uscate, fără nimic altceva), un sfert de linguriţă cu boia dulce.

Am fiert două minute cu puţină apă mazărea cu spanacul, legumele uscate, sare şi piper după gust. Am scurs  aproape toată apa, am pus totul într-un bol înalt, am adăugat ceapa şi usturoiul tocate mărunt, uleiul de măsline  şi boiaua dulce.Am pasat totul cu un blender până am obţinut o pastă mai groasă (se poate lungi cu puţină apă, cine vrea sub formă de sos). Pastele le-am fiert câteva minute, erau încâ tari când le-am trecut printr-un jet de apă rece, le-am scurs şi le-am pus într-un bol. Am pus deasupra pasta de legume, am presărat deasupra fulgii de drojdie inactivă, am amestecat totul şi am servit imediat.
Mi-a rămas pastă şi pentru mâine când ajung acasă de la job. Un plus de gust se poate da adăugând puţină mentă verde tocată mărunt.

Poftă bună!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu