duminică, 18 martie 2012

Lapte din fulgi de ovaz/Oatmeal milk


                                                                Lapte de ovaz crud.

Ce te faci când ai puțin timp la dispoziție, ai mânca ceva dar din tot ce ai în frigider, practic toate îți fac rău? Nu că ar fi cine știe ce preparate sofisticate, cu carne de porc sau cine știe ce grăsimi. Nu, doar lactate. Dar alea îmi fac rău. Încerc să evit pe cât se poate consumul brânzei de vaci în stare pură și nu mănânc prea des iaurturi, lapte de vacă în orice fel sau brânza telemea. De ce? Pentru că ma simt rau după ce le consum. Așa că am încercat să găsesc o alternativă la consumul preparatelor din lactate de vacă.
Momentan, mă delectez cu un lapte din fulgi de ovăz. Am încercat în două feluri, dar doar unul m-a mulțumit: laptele crud. Și anume...

Lapte din fulgi de ovăz

Ingrediente:

  • o cană și jumătate de fulgi de ovăz mici
  • 5 căni apă
  • două linguri cu fulgi de cocos
  • un sfert de linguriță cu sare 
Varianta crudă (pe care am reușit să o consum eu).

Fulgii se pun la înnmuiat într-o oală cu apa, fulgii de cocos și sarea. Se lasă aproximativ 8 ore sau peste noapte la rece (eu am pus la înmuiat la ora 22.15 si am lăsat până la ora 18 când am ajuns acasă). Se pasează cu un blender, se strece printr-o strecurătoare deasă sau prin tifon și se servește imediat sau se introduce la rece într-o sticlă.
Se consumă ca atare, cu cacao, miere, scorțișoară...ce doriți.

Lapte de ovaz fiert (primul pahar) si crud (paharul din fundal).

Varianta fiartă (pe care am încercat-o dar nu mi-a plăcut).

Fulgii se pun la fiert cu apa și sarea, se fierb 5-10 minute, se acoperă cu o farfurie și se lasă să se răcească. Se pasează cu blenderul, se trece prin strecurătoare și se utilizează la fel ca prima variantă.

NU mi-a plăcut varianta fiartă căci, indiferent câtă apă adaugi, tot gros este laptele și are un gust...aiurea.

Din încercarea ambelor variante m-am ales și cu niște rămășițe din care am făcut fursecuri...pe care am uitat să le pozez....data viitoare :D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu