miercuri, 20 aprilie 2011

Supa de legume/ Vegetable soup


Chiar daca nu reusesc sa tin tot postul, din cand in cand imi fac mancare doar din legume sau fructe, fara alte adaosuri (lapte, oua, carne, branza). Zilele acestea am pregatit o supa foarte gustoasa, imbinand vechiul cu noul, mai bine spus, conservele si congelatele :)).
Astfel, in oala mea (pe post de loc de popas) s-au intalnit mai multe prietene: fasolea verde, mazarea, fasolea alba boabe, telina si ceapa alba, porumbul si morcovul (nu puteau lipsi de la intalnire tocmai baietii, nu?). Le-am usurat intalnirea cu putin ulei de floarea soarelui iar pe post de flori au fost tarhonul si patrunjelul. Doua buchetele minunate care le-au fost de ajutor baietilor in cucerirea fetelor. Ce a rezultat din aceasta intalnire? O supa gustoasa si hranitoare, plina de vitamine si culoare. Dar sa lasam vorbaria si sa va prezint actorii principali.
Iaca:

Supa de legume

Ingrediente:

  1. 200 g fasole verde
  2. 200 g mazare
  3. o conserva fasole boabe alba
  4. o lingura cu telina cuburi
  5. doua cepe albe uscate
  6. 100 g boabe de porumb congelat (am preferat asa caci e simplu, fara zahar adaugat)
  7. un morcov mare
  8. 3 linguri cu ulei de floarea soarelui
  9. o lingurita cu amestec de legume uscate (sunt doar legume, fara sare, zahar sau alte chestii)
  10. o legatura patrunjel
  11. o legatura tarhon (se poate pune si tarhon uscat in lipsa celui verde)
  12. sare
  13. piper
  14. boia iute sau dulce
Intai am curatat morcovul si l-am taiat cubulete apoi am taiat fasolea verde in bucati mai mici. Apoi am incins uleiul intr-o oala, am pus ceapa, morcovul si telina si le-am calit cateva minute, doar cat sa se inmoaie. Apoi am adaugat restul legumelor (fara fasolea boabe), am umplut oala cu apa si am presarat legumele uscate. Am condimentat dupa gust cu sare si piper si am lasat sa fiarba la foc mediu. Cand legumele erau fierte am adaugat fasolea boabe, am verificat de gust si am mai fiert cam cinci-zece minute, cat sa se imprieteneasca gusturile. Am presarat tarhon si patrunjel tocat, am adaugat putina boia si am amestecat bine. Apoi am acoperit oala cu un capac si-am lasat-o sa se odihneasca zece minute, cat sa se hotarasca actorii mei care cu cine ramane prieten. Pana la urma au ramas cu totii prieteni si mi-au tinut companie cat am luat masa. Ce pot sa mai spun? Doar pofta buna!


Uitam: mie mi-a placut supa asa dulce cum a  fost dar ai mei au acrit-o cu putin suc de lamaie. Asta asa...ca o completare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu