luni, 25 aprilie 2011

Cozonac monti/Easter cake monti


Acum ceva timp incepusem sa tin regimul Montignac. Din varii motive nu am mai reusit. Pana la urma am primit sfaturi sa tin o anumita dieta, dar pentru ca imi plac retetele monti, incerc sa prepar din cand in cand din ele, adaugand sau scotand unele ingrediente.
De acest Paste am hotarat sa imi fac si eu cozonac dar cum spuneam, am facut unul monti. Acum...ca este sau nu suta la suta...sa-mi fie cu iertare. Nu o sa-l repet pana la Craciun, deci unele "scapari" se iarta. De mine, nu de catre "prietenul " meu cantarul. Dar bicicleta ma asteapta cuminte intr-un colt si ma imbie in fiecare seara sa o bag in seama. Am zis sa iau o pauza de sarbatori si apoi sa recuperez in forta. Chiar imi lipseste amica mea...ce chestie, acum ceva timp nici nu m-as fi gandit sa-mi cumpar una caci ma gandeam ca o s-o folosesc asa cum am mai auzit, pe post de mobilier sau pe post calorifer, in caz ca nu mi s-au uscat rufele. Lol! (cat urasc cuvantul asta...oare de ce il folosesc, nici eu nu stiu).
Revenind...ideea de baza este luata de aici: http://www.culinar.ro/forum/continut/Dieta-Montignac/17295/Reteta-Montignac-Cozonac/

Am respectat in mare, cu mici exceptii: faina integrala a fost de secara, am folosit nuca de cocos si rahat (bomba calorica, stiu...dar o data pe an...merge....nu?) si seminte de susan. Ce voi face data viitoare cand il voi face, adica de Craciun? Voi folosi faina integrala de grau (cea de secara era pantru paine si cred ca din aceasta cauza nu mi-a crescut aluatul foarte mult)

, voi elimina rahatul (ce urat suna :D) si in loc de cacao voi folosi pudra de roscove sau carob).
A iesit un pic cam...tasat, dar imi place si asa. Tot acest aluat l-am folosit si pentru pasca...minunata.

Acesta a fost cozonacul cu nuca de cocos si acum fratele lui mai mic (zic asa pentru ca a crescut mai putin).
Minunat, parol. Nu stiu de ce imi place asa de mult gustul de tarate...tipa taranul din mine oare? Nu stiu, dar ma repet, imi place.

Daca il veti incerca, sigur nu veti regreta. Asta daca va plac gusturile....naturale :)).


Si pasca...asta ca sa nu va mai tin in suspans. Branza de vaci cu fructoza si cateva stafide...bunaaaaa rau!
Si un close up :D

Cred ca pasca o voi repeta sub forma de placinta...mai ales ca am inceput sa-i conving pe ai mei sa consume produse mai sanatoase.
Bonne apetit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu